januar 5, 2022

hvordan bli en disippel Av Jesus Kristus

hvordan bli en disippel – Ved Guddommelig kall
hvordan bli en disippel – ved tro

hvordan Bli En Disippel – Ved Guddommelig kall

I løpet Av hans jordiske tjeneste hadde Jesus mange disipler som fulgte Ham; Det var de tolv disiplene, de sytti disiplene og mange andre. Ifølge Markus 3: 14-19 Og Lukas 10: 1 ble de tolv og de sytti disiplene kalt Eller utpekt Av Jesus selv til Å bli hans disipler.

men de hundretusener av andre disipler ble ikke spesielt kalt Eller utnevnt Av Jesus selv. Når det gjelder hvordan de ble disipler, kan vi bare gjette; de kunne ha hørt Om Jesus, eller de kunne ha vært førstehånds vitner Om Jesu mirakler og hans store læresetninger. Disse gjerninger og lære kan ha pirret deres tro og hengivenhet; derfor fulgte de Ham.

faktisk, uansett hva saken var, om De ble kalt, valgt Eller utpekt Av Jesus Selv eller ikke, var Det fortsatt guds fullkomne vilje og valg at De ble jesu disipler. Kallet eller utnevnelsen av de tolv og de sytti disiplene av Jesus (Gud Sønnen) selv vitner om sannheten at disippelskap er ordinert Av Gud; det vil si, Det er Gud som kaller eller gir en person til Å bli en disippel Av Jesus. Hva med i dag, hvordan blir en person en disippel Av Jesus?

gud kaller Oss Til Å bli jesu disipler

Å bli en disippel Av Jesus er ikke helt menneskelig innsats eller menneskets prestasjon. Både Guddommelighet og den enkelte spiller sine respektive roller før den enkelte blir en disippel Av Jesus Kristus. Man kan spørre, » Hvordan Kommer Gud inn her siden, som finnes I John 8: 31, det tar å tro og adlyde for Å bli en disippel Av Jesus? Det er ikke automatisk, det er heller ikke menneskets egen innsats helt og holdent å komme Til Jesus Kristus. Det tar Først Guds kall eller Guddommelige kall for enhver person å komme Til Jesus. Jesus selv sa det mange ganger:

Ingen kan komme til mig uten At Faderen, som har sendt mig, drar ham, og jeg skal opreise ham på den ytterste dag. (John 6:44)

«Alt Det Faderen gir meg, kommer til Meg, og den som kommer til Meg, vil jeg slett ikke støte ut. (Joh 6):37)

Og Han sa: «derfor har jeg sagt dere at ingen kan komme til Meg uten at Det er gitt ham Av Min Far.»(John 6:65)

«Dette Er faderens vilje som har sendt meg, at av alt Han har gitt Meg, skal jeg ikke miste noe, men reise det opp på den siste dag. (John 6:39)

Skriften gjør Det så klart At Det Er Gud som kaller eller trekker eller gir en person til Å komme Til Jesus. Jesus selv understreket denne sannheten igjen og igjen. Derfor, For Å bli en disippel, Må Gud ringe eller velge eller gi deg tillatelse først. Du kan ikke komme alene. Emnet For Guddommelig kall til disippelskap blir videre gjort klart da Jesus Kristus en gang sa til sine disipler:

Dere har ikke utvalgt Meg, Men jeg har utvalgt dere og satt dere til at dere skulle gå og bære frukt, og at deres frukt skulle forbli… » 15:16)

Med Andre ord, herren Jesus mente å si At hans disipler ikke valgte å komme for å følge Ham av seg selv; heller, Det var Han som valgte dem til å komme for å følge Ham som disipler. Jesus, under sin jordiske tjeneste, sitert praktiske eksempler Eller oppfylt John 15:16 for å understreke sannheten at Det Kreves Guddommelig kall for en person å bli hans disippel. Han gjorde dette ved å kalle følgende folk til å bli hans disipler:

  • Peter Og Andreas …………….……………. Matteus 4: 18; Markus 1:17, 20
  • James Og John ……………………………… Matteus 4: 21
  • Matteus ……………………………………..…..Matteus 9: 9
  • de tolv disipler …………..………….. Markus 3:14-19, Matteus 10: 1-4
  • Filip ………………………………………..…… John 1:43
  • De Sytti….……………………………….. Luke 10:1

Når Det gjelder jesu disipler i Dag, selv om vi ikke var fysisk utnevnt eller kalt som de tolv disipler, er det faktum at Vi har kommet til å tro Og følge Jesus nok forsikring om At Gud har kalt Oss til Å være Sammen Med Sin Sønn Jesus, for vi kunne ikke ha gjort det på egen hånd. Det er lærdom å trekke fra sannheten at Det tar Guddommelig kall for en person å bli en disippel Av Jesus. Disse er:

  • Guddommelig kall bør føre til selvfølelse og egenverd. Hver disippel eller Kristen bør verdsette seg selv ved at Uansett sin sosiale status eller økonomiske stilling i livet, som en disippel Av Jesus, har Han blitt kalt Av Gud.
  • Guddommelig kall skal føre til gjensidig respekt i Kristenheten. Disipler må respektere hverandre, akseptere at ingen disippel er dårligere I kristi legeme fordi hver disippel ble kalt Av Gud og fortjener å bli respektert som sådan.
  • Videre Bør Guddommelig kall inspirere ydmykhet i oss; Jeg mener å si, ingen disippel eller Kristen bør gå med stolthet, kreditere seg med sine gode gjerninger. En slik forfengelig stolthet ville føre til et fall. Gud fortjener å ta æren for våre gode gjerninger, for mens vi var åndelig fremmedgjort, var det Han som kalte Oss til Seg selv for å bli hans disipler og helliget oss til å gjøre gode gjerninger. Og etter Å ha gitt All kreditt Til Gud, er Vi kreditert Av Ham i retur.

hvordan bli en disippel ved tro

Skriften taler Om At Gud er en mild person (Sl 18:35) som ikke tvinger seg selv eller tvinger avgjørelse på oss. Han respekterer vår frie vilje til å velge rett eller galt. Vi kan alltid være sikre På At Gud spiller sin rolle for å sikre at Vi blir disipler Av hans sønn Jesus for å motta hans frelse.

men for å bli en disippel Av Jesus, er det en del igjen for Deg å gjøre; Det er et gap igjen for deg å fylle; Det er en rolle igjen for Deg å spille; Gud ville Ikke gjøre Det for deg. Den delen du må spille kalles tro – det er å ha tro På Jesus Kristus.

for å forstå troen, la oss lytte Til Jakob, jesu bror, som skrev Jakobs Bok i Det Nye Testamente. James skrev:9263 629 17 således er også troen i seg selv død dersom den ikke har gjerninger. 18 men noen vil si: «du har tro, og jeg har gjerninger.»Vis meg din tro uten gjerninger, og jeg vil vise deg min tro av mine gjerninger. 26 for likesom legemet er dødt uten ånd, så er også troen død uten gjerninger. (Jakob 2: 17, 18, 26).

dette inspirerte Skriftstedet lærer oss at tro ikke bare handler om å tro på noe. Tro er å praktisere det du tror. Tro bør settes i aksjon; den eneste måten du kan fortelle verden at du tror på noe er å praktisere det; Derfor Må Troen bekreftes eller uttrykkes i gjerninger.

hva fungerer? Her refererer begrepet verk til enhver lydig gjerning knyttet til ens tro. Og gjerninger er et uunnværlig aspekt av troen i en slik grad at troen er død uten gjerninger; det vil si at du ikke kan skryte av at du har tro hvis du ikke lever i lydighet mot den troen. Derfor er tro summen av to ting, tro og gjerninger lydighet.

Tro er en del å spille for å bli en disippel

For Mange År siden sto Jesus Kristus i templet I Jerusalem og forkynte blant En stor mengde Jødisk publikum. Selv Om Noen Jøder, ergerlig og irritert, ikke trodde På Jesus, det var mange av Dem som trodde på Ham. Og Jesus hadde noe å fortelle dem som hadde trodd på Ham. Dette er Hva Han sa,

Da sa Jesus til De Jøder som trodde på Ham: dersom i blir i mitt ord, da er i i sannhet mine disipler;

Joh 8:31

Ved å fortelle dem som hadde trodd På Ham å adlyde hans ord, slik som å vise seg å være hans disipler faktisk, Jesus har fastslått at det tar å tro og adlyde, som er lik tro, for en å bli hans disippel.

I Tillegg gjorde Jesus det klart i sine prekener at de menneskene som påkaller Hans navn, ‘ Herre! Herre!og de menneskene som bekjenner Seg Til Å være hans etterfølgere, og de menneskene som hevder Å Være Kristne, men lever i ugudelighet i strid Med Guds ord, er egentlig ikke hans disipler, og Han skal fornekte dem frelse på den siste dag. Han sa: 9263 629 21ikke enhver som sier til Mig: Herre! Herre! Skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske faders vilje. 22 Mange skal si til meg på den dagen: Herre, Herre, har vi ikke profetert i ditt navn? og driver ut onde ånder i ditt navn? har du gjort mange underfulle gjerninger i ditt navn? 23 og da vil jeg bekjenne for dem: jeg har aldri kjent eder; vik bort fra mig, i som gjør urett! (Matthew 7:21-23)

Jesus, Ved sin lære I Johannes 8:31 og Matteus 7:21-23, har satt kriteriet for å bli hans disippel; det kriteriet er tro; det er å tro På Jesus Og adlyde Guds ord.

man kan lure på: «Hvilket guds ord må jeg holde etter å ha tatt Imot Jesus for Å være hans sanne disippel?»Bibelen er guds ord; studer Bibelen; gjør det til ditt livsregel, hold deg til Det og lev etter det nidkjært. Dette Er Noen Av Jesu grunnleggende læresetninger til å begynne Med:

  • «….. den av dere som ikke forlater alt det han har, kan ikke være min disippel (Luk 14,33).» Hva har du? Sikkert har du oppnådd eller oppnådd noe i livet; det kan være prestisje, høy sosial status, rikdom, rikdom, politisk makt, skjønnhet, intellekt, berømmelse, etc. Det er godt å ha disse gode tingene i livet; men ikke gi etter for fristelsen av priding deg selv med dem og la det være for deg som om du ikke har dem. Snarere ydmyke deg selv som en disippel For Gud og la Jesus Kristus være din stolthet og midtpunktet i livet ditt.
  • «…… om noen vil følge Etter Meg, må han fornekte seg selv og hver dag ta sitt kors opp og følge Meg. (Luke 9:23; 14:27)». Da Du ikke Var en disippel Av Jesus, søkte du etter det som behager deg. Å fornekte deg selv betyr at du skal søke Det som behager Gud bare Og ikke Deg selv.
  • om noen kommer til Meg og ikke hater sin far og mor, kone og barn, brødre og søstre, ja, og sitt eget liv, han kan ikke være min disippel. (Lukas 14:26). Sett Jesus først i livet ditt, hedre Ham og hans ord over din familie eller noen annen person i livet ditt – det er import av Dette verset I Skriften.
  • bli døpt i vann. Romerne 6:3,4; Apg 2: 38
  • Elske andre for det er skrevet: På dette skal alle vite at i er mine disipler, om i har kjærlighet til hverandre. Johannes 13:35
  • Underordne deg under den hellige Ånds ledelse, Rom 8: 14.
  • Etc. – studer Bibelen for å vite mer om hva du skal gjøre.

Guddommelig kall + tro til Å bli en disippel Av Jesus

så enhver person som er en disippel eller En Kristen ble først kalt Av Gud, og han svarte med å ha tro På Jesus Kristus. Ved å ha tro På Jesus, tok han Imot Jesus inn I sitt liv som Sin Herre Og Frelser og vandret i lydighet Mot Guds ord.

Konklusjon

for oss mennesker er tro den eneste delen som er gitt oss å spille for å gå fra å være syndere til Å bli jesu disipler. Men Før det noen gang ville skje at en person har utøvd tro På Jesus, Måtte Gud ringe personen først. For å konkludere med hvordan jeg ble en disippel eller hvordan jeg ble en disippel eller hvordan Du ble en disippel, sier Jeg Guddommelig kall og tro På Jesus gjorde Det mulig.

denne leksjonen krever ny eksamen. Enhver som kaller Seg en disippel Av Jesus eller En Kristen eller en troende, bør sørge for at han oppfyller sin del av disippelkravene, som er tro.

Bli med i diskusjonen

  • Er Det mulig å tro På Jesus og ikke adlyde hans ord? Hvordan?
  • Hva skal vi kalle en person som gjør krav på en troende, men lever i strid Med Guds ord?
  • kan Du identifisere Guddommelig kall i hvordan du ble En Kristen / disippel?
  • hvordan har Guddommelig kall bidratt til hvordan du verdsetter deg selv og andre troende?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.