mars 12, 2022

Hvordan Vet Jeg Om Jeg Har Tro?

siden tro er avgjørende For Det Kristne livet, lurer Mange Kristne på om deres tro er sterk nok eller kvantifiserbar nok Til å imponere Gud til å svare på deres bønner og se At Gud gjør underverk i deres liv. Selv spør spørsmålet, » Hvordan vet Jeg om jeg har tro?», viser mangel på tro og uttrykker tvil i ditt hjerte. Men din tro er ikke basert på din nåværende tvil, men på hva du gjør for å overvinne din tvil.

Det mest kjente bibelverset om definisjonen av tro er Det som finnes I Hebreerne 11.

Hebreerne 11:1 — nå er tro substansen av ting håpet på, beviset på ting som ikke er sett.

Håp Er Nøkkelen

ordet » håp » er nøkkelen til å vite om du har tro eller ikke. Bibelen forteller oss at håp er stoffet, essensen, troens hovedbestanddel.

vi bruker ordet » håp » i en mye svakere forstand enn Bibelen gjør. For den gjennomsnittlige personen, «håp» er ønsketenkning på noe som vi ikke tror å være sannsynlig — mye som når du blir trukket over av en politimann for fart og du mumler til din ektefelle, «jeg håper han ikke gir meg en billett.»Eller når du ser mørke tordenhoder raskt fyller himmelen og du sier,» jeg håper det ikke regner.»

Bibelsk er ordet » håp » betydelig sterkere, betyr sterk tillit. Se på dette verset:

Hebreerne 6:18 For at vi ved to uforanderlige ting, der Det Var umulig For Gud å lyve, kunne ha en sterk trøst, som har flyktet for tilflukt for å gripe det håp som ligger foran oss:
Så en bedre definisjon av bibelsk tro ville være: å se frem til noe som du tror vil skje og stole på sin forekomst.

Dette er viktig å forstå. Håper nesten universelt har vekt i en fremtidig hendelse eller forekomst. Det ligger i hva du tror vil skje og hva du er avhengig av å skje. Selv en tilfeldig studie Av Hebreerne 11 vil avsløre de mange ganger at noen handlet på et løfte Om At Gud ga noe som ennå ikke hadde skjedd. Abraham reiste til et fjernt land med håp om å finne en by bygget Av Gud. Abraham var villig til å ofre sin egen sønn i håp og tro at Gud ville reise sin sønn opp fra de døde. Noah bygde en ark basert på sin tro på det kommende regn og flom.

Romerne 8: 24-25 For vi er frelst av håp; men håp som sees, er ikke håp; for hva en mann ser, hvorfor håper han ennå på? 25 men dersom vi håper det vi ikke ser, da venter vi med tålmodighet på det.

Ikke Noe Håp, Så Ingen Tro

La meg gjøre en uttalelse her: hvis det ikke er noe håp, så er det ingen tro.

Et av de mer kraftfulle eksemplene eller illustrasjonene av tro er funnet I Romerne 8:28: «Og vi vet at alle ting samvirker til gode for Dem som elsker Gud, for dem som er kalt etter hans hensikt.»Det er mye håp i dette verset, mye som er gledet seg til, og mye som er regnet med å skje i fremtiden.

For Mange mennesker panikk når ting går galt. De ber, de går i kirken kanskje, de kan til og med lese Bibelen deres. Men De prøver Å få Gud til å ta bort problemet. De griper sin tynne halm av tro-eller hva de tror tro er – og ber Gud om Å ta bort byrden, situasjonen, smerten eller omsorgen. Dette er ikke tro.

Troen sier: «Gud, Jeg tror Du har en plan i alt dette. Jeg er ikke sikker på hva det er, men jeg skal se etter det. Jeg tror At Du vet hva som skjer med meg. Jeg vet At du kan gjøre det til godt. Så, Far, Jeg vil se etter det gode.»

det er tro. Tro er der du, men alle eggene i kurven av Hva Gud vil gjøre. Det er tillit til et løfte Fra Gud, det sterke håpet Om Guds inngripen, utfrielse og arbeid. Hvis Du ikke ser frem til, eller håper På Guds løfter, så har du ikke tro.

hvor det ikke er håp, er det ingen tro!

Avsluttende Tanker

når problemer, prøvelser eller byrder kommer din vei, finn Et løfte Om Gud å klamre seg til. Vent tålmodig på det og faktisk stole på det. Plan for det. Da vil Du se Gud komme gjennom på mirakuløse måter.

Alle Som noen gang har vært vitne Til guds mektige kraft direkte involvert i deres individuelle liv, har gjort det gjennom tro. Den troen var imidlertid basert på et håp, et løfte om det som skulle komme.

Hebreerne 11:20 — Ved tro velsignet Isak Jakob og Esau om det som skulle komme.

spørsmålet å stille deg selv, for å avgjøre om du har tro, er hva håper du på? Hvilket løfte fra Gud holder Du fast ved, regner du med? Hvilke ting som kommer er du avhengig av?

uten håp er det ingen tro.

tro / få fatih / ha tro / mer tro / tillit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.