januar 15, 2022

Doctor Who: The Bells Of St. John Review

Av Mike Reyes / Mars 31, 2013

Bells Of St John Header

vurdering :5

Annonse

Etter fire måneder med venting, spekulere, og agnet pusten; Doctor Who har returnert til skjermer over hele verden. Med En Ny tardis konsoll, en ny dress, og en ny følgesvenn, det var nok for fans å muligens gå av om før ting selv kom i gang. Men som med enhver god Doctor Who episode, deflates det nit kresen kritikk og løfter seg til en veldig morsom tid. Klokkene I St. John er en retur til klassisk moffat moro og frykt, komplett med action, eventyr og vidd til overs. Så vi starter med en oversikt over WiFi-trusselen som er sentral for denne episoden. Folk klikker På Wi-Fi-tilkoblinger med det som ser ut som et navn stavet ut I Aurebesh Fra Star Wars. Åpenbart er dette en dårlig ide, da det gir ubeskyttet Wi-Fi-signal som låser seg på brukeren og kan brukes til å laste ned brukeren til En Datasky. The evil corporation Of The Shard, treffende oppkalt etter den berømte london-kontoret det ligger i Og ledet Av Ms. Kislet, er bak alle nefarious digital sjel tyveri. Hvorfor og til hvilken ende er avslørt senere, men denne første trusselen er hva kickstarts episoden, som en av disse bortførte sjeler legger ned reglene i landet for oss i åpningen prologen.

Bells Of St John 3

Exposition til side, vi (igjen) møter Clara Oswald («Oswin» kommer ikke før senere, under en av flere referanser falt i episoden), for tiden en barnepike (igjen) for en familie av venner. Å ha sine Egne WiFi problemer, hun kaller For Kundestøtte og får vår favoritt gal mann i en blå boks. Etter å ha trukket seg tilbake til et kloster i 1207, Har Doktoren forsøkt Å finne Ut Clars eksistens, og til og med gå så langt som å male en likhet av henne med sine utødelige (og gjentatte) siste ord: € œrun du smart gutt, og husk€ ○. Sikkert nok, når hun uttaler uttrykket som en mnemonic-enhet for å huske Hennes WiFi-passord, Gjør Legen nettopp det og visper seg bort til i dag. Og ikke et øyeblikk for tidlig, Som Ms. Kislet har sendt en av sine robottjenere, kjent på folkemunne som ④spoonheads€ ○, for å laste ned Ms. Oswald I skyen. Ikke Før Clara og Legen deler et vanskelig øyeblikk av feilplassert forkunnskap og utilsiktet creepiness. Legen redder henne fra å bli lastet ned, og bringer henne tilbake med litt kunnskap i avansert datateknologi. Med sa kunnskap, hun blir en uvurderlig ressurs For Legens søken for å komme til bunns i hva trussel har satt sine severdigheter på hodet av verden, samt et naturlig mål For Kislets styrker. Et nytt forsøk På å laste Ned Clara er gjort, men ikke Før Legen griper henne og flyr av I TARDIS, under en annen masseopplasting i London. Den nevnte opplastingen fører til at en passasjerfly nesten krasjer inn i Byen, men avverges i en av episodens showstopping action beats.

Bells Of St John 2

vi endelig er clued inn hvem Og hva som er bak dette angrepet Som Clara er endelig lastet opp og Legen setter av i jakten på å redde henne, kulminerte i den andre store action beat av episoden: Legen kjører En Quadricycle (en souped Opp Motorsykkel av hans oppfinnelse) opp på Siden av Shard selv. Akkurat Som Doktoren har sikret seier gjennom trusler (som ble vunnet ved å laste Ned Ms Kislet i Skyen og tvinge henne til å bestille en masseutgivelse av alle de opplastede sinnene), reiser Den Store Intelligensen hodet som Big Bad For Serie 7.2. Han forteller Ms Kislet at det er på tide for henne og resten av de ansatte å bli gjenopprettet tilbake til fabrikkinnstillingene. Etter at hun bokstavelig talt har trykket på wisconetrestore fabrikkinnstillinger € ○ – knappen, går alle tilbake til formene sine før Den Store Intelligensen Tok dem over. (Som reduserer Ms. Kislet til personligheten til hennes tidligere barn selv.) Nå trygt og lyd, Tilbyr Legen Clara sjansen til å reise som hun alltid har ønsket og ikke å gi opp sine nannying dager for godt. For godt av et tilbud til å motstå, Aksepterer Clara € œwin € ○ oswald Hva Som kan være hennes største journey…as som hennes siste.

Bells Of St John 4

Helt i begynnelsen av sesongen knuser Moffat den igjen. Si hva du vil om hans konsistens som en show-løper, men han vet definitivt hvordan du starter og avslutter en sesongbue. Clara fortsetter å være spennende, så vel som vakker, samtidig som den forblir en lik partner Til Legen. Hun har Nesten Rose ungdom Og River intelligens / libido, med en dash Av Donna sass. En potent kombinasjon hvis det noen gang var en. Som For Legen, han har gått tilbake til å være den søte, adorably dorky fyr vi har lært å kjenne og elske; som er flott med tanke på hvor dour han var etter å ha mistet Dammer. Enten det er tidsperioden mellom episoder eller en følelse av hvor bra Et eventyr Snømennene var, er deres fravær ikke knust. (Selv om man må lure på om tilstedeværelsen Av En Amelia Williams skrevet roman har noen form for foreshadowing i tankene. For å være rettferdig, har Samme bokomslag Watson Og Sherlock som unge gutter, så det kan bare være et søtt Lite Påskeegg.) Den Store Intelligensen fortsetter å plage Doktoren, og er åpenbart den største trusselen For Serie 7.2. Man kan bare forestille seg hva slags forbindelse Det har Til Clara ‘ s chennayimpossible € ○ eksistens men for die hard whovians, dette lover ikke bra. Mens det er en av de tynnere oppføringene av sesongen, vurderer at den må sette opp resten av sesongens bue, er den fortsatt full av varemerket moro Og eventyr Som Moffat ofte bruker i sitt arbeid. Det er lett, det er gøy, det er alt vi trenger for å berolige tragedien som var ④he angels Ta Manhattan€ ○. For en begynnelse til 50-Årsjubileumssesongen er det en påminnelse om hvordan showet har utholdt så lenge, og hvordan det vil tåle i minst 50 år. Neste Uke: Legen og Clara spiller vaktmestere til en liten jente, da De besøker Akhatens Ringer!

Ringer Av Akhaten

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.