desember 26, 2021

Todd Sturgell

men en tid kommer Og er nå kommet da de sanne tilbedere vil tilbe Faderen i ånd og sannhet, for De er den slags tilbedere Faderen søker. John 4:23
Når Du ser gjennom skriften, vil Du finne at Det er to typer mennesker Faderen søker. Først søker Han de som er tapt. De som ikke allerede har et forhold til Ham. Jesus sa at det er derfor jeg er kommet for å søke og frelse de fortapte.

Den Andre typen person Faderen søker er en sann tilbeder. Hvis Du legger merke til At Han ikke sier at han søker den mest talentfulle eller den flotteste eller den mest populære eller den rikeste. Faderen søker troende som vil være sanne tilbedere. Gud vil ikke at vi skal tilbe gud, men hvem vi er. Han vil at Vi skal tilbe ham i ånd og sannhet.

jeg tror det er tre ting vi må gjøre for å bli sanne tilbedere.

1) TILBE MED ÆREFRYKT

derfor, siden vi mottar et rike som ikke kan rokkes, la oss være takknemlige, og så tilbe Gud akseptabelt Med ærefrykt og ærefrykt, for Vår Gud er en fortærende ild. Hebreerne 12: 28-29

Ærefrykt er definert som en overveldende følelse av ærbødighet, beundring eller frykt. Den er produsert av noe eller noen som er stor eller ekstremt kraftig.
problemet er at Vi så ofte ikke ser Gud som Den Allmektige Gud. Våre sinn har det vanskelig å forestille seg Hvor stor Gud Er, så vi gjør ham liten for å hjelpe oss å forstå. Da blir vår tilbedelse liten. Vi må komme til stedet der Vi kan se Gud for hvem han egentlig er. En av måtene Jeg får et bedre perspektiv På Gud er ved å se på skapelsen. Jeg elsker å se på alt Han har skapt. Jeg elsker å se opp på stjernene om natten og blir overrasket over alt som er der ute.
Prøv å forestille deg. Et lysår er 5,88 billioner miles langt, og det lengste vi har målt så langt er 13 milliarder lysår unna. Et sted midt i alt dette er en spiralgalakse kalt Melkeveien, som består av hundrevis av milliarder stjerner. En av disse stjernene er vår sol, og en av planetene som sirkler vår sol er Jorden. Og to av de mer enn seks milliarder menneskene på denne planeten er deg Og Meg. Likevel universet som så lett blåser våre sinn er noe mer Enn En flekk Til Gud. 1557 Salme 33:6, 9 1557 himmelen er skapt ved HERRENS ord, deres stjernehær ved hans munns ånde. 9 For han talte, og det skjedde; han bød, og det stod fast.

Med Andre ord skapte Gud kosmos uten å løfte en finger. Og da han skapte himmelen, gjorde Han alt uten ET DIY-sett, et eksisterende bilde, en mal eller et diagram. Gud skapte i den sanneste betydning av ordet, snakker verden inn i eksistens ut av absolutt ingenting.

2) TILBEDELSE MED FORLATELSE

Tilbedelse er et verb; Det er noe du gjør . Tilbedelse er ikke noe du ser, til tross for det du ser fra mange mennesker som går i kirken. Vi ser en scene med lys og stoler mot det, og motta tilbedelse guider med en oversikt over » show.»Så vi tror at alle deler av kirken er satt på for oss.

Men her er en vekker for alle troende. Tilbedelse er en deltakelsesaktivitet, ikke en tilskuersport. Tilbedelse er ikke noe vi delta, som en sportsbegivenhet eller en konsert. Tilbedelse er noe vi går inn i med alt vi har.

Noen av dere kan si at det ikke er din personlighet, men tro det eller ei, du vet hvordan du mister deg selv i tilbedelse. Bare se på hvordan folk reagerer på en konsert eller en sportsbegivenhet. Folk går nøtter når et lag gjør et flott spill eller et band spiller sin favoritt sang. De er alle store handlinger av tilbedelse, bare for en ikke så stor gud. Vi vet hvordan vi skal tilbe med forlatelse, men av en eller annen grunn ikke til Den eneste sanne Gud.
Bibelen har så mange eksempler på hvordan å tilbe med forlatelse. Her er bare noen få:

Rop Til Gud! Klapp i hendene! Løft hendene! Stå i ærefrykt! Bøy deg ned! Dans foran Ham! Lag en høy lyd!

Salme 100: 1-2
1 Rop av fryd for HERREN, all jorden! 1557 2 Tilbed HERREN med glede, kom for hans åsyn med jubel!1557 Salme 149:3 1557 3 de skal prise hans navn med dans 1557 og synge for ham med tamburin og harpe.

når Du vet hvem Gud Er og du omfavner det Han har gjort, er ditt eneste fornuftige svar å tilbe. Tilbe i ærefrykt for at vi selv kommer til å være i hans nærvær. Å tilbe med forlatelse, å miste oss selv i Guds nærvær.

3) TILBEDELSE med VÅRT LIV

Sann tilbedelse er et helt liv svar På Guds storhet og herlighet. Det eneste passende svaret På Alt Han har gjort er å gi Tilbake til Ham alt vi er. Tilbedelse er ikke bestemt av hva vi sier, men hvordan vi lever.
alle av oss forlater en sti med vår handling. På slutten av den stien sitter en trone.Du kommer ikke til tronen ved å snakke om hva som er der. Du kommer til tronen når du følger stien og finner hvor du legger din lidenskap, energi, tid og penger. Og på slutten av dagen kan du komme til tronen og finne jobben din der. Kanskje det er din splitter nye bil. Eller kanskje du følger sporet av dine prestasjoner og sosiale medier og befinner deg på den tronen.
Kanskje du tror Du er en tilbeder Av Gud. Du lytter til tilbedelse musikk noen ganger, gå i kirken et par ganger i måneden, og selv gå til en liten gruppe nå og da. Når du ser på alle brødsmulene på stien din, og du følger dem – lidenskapene, energien , tiden – kommer du til livets trone og innser: «jeg er en stor tilbeder. Men det jeg tilber er meg.»

du tilber det du finner mest verdifullt, og det er vanligvis ikke det du forteller folk du tilber. Tilbedelse er ikke funnet i dine ord, men i din livsstil. Det vil fortelle deg historien om hva du tilber.
Jesus sa i
Matteus 6: 21
for hvor din skatt er der, vil ditt hjerte også være
I Dag har Vi en flott mulighet til å følge våre skatter og vurdere gjenstanden for vår tilbedelse, gud som sitter på vår trone. Og jeg vet ikke om deg, men jeg vil gjøre alt jeg kan for å sikre at på tronen i mitt liv er Den Eneste Gud . En dag vil vår tid på jorden være over. Og når den tid kommer, skal vi stå ansikt til ansikt med En Hellig Gud. Jeg vil være i stand til å si At Han var på tronen i mitt liv.
du kan se prekenen her. http://www.stevenscreekchurch.com/series/true-worshipers/

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.