januar 7, 2022

Hvordan Få Tilgang Til Guds Rike

Dette er En Preken Av Apostelen Andre som jeg trodde var svært relevant i dagens situasjon i verden. Mer enn noensinne kan vi gjøre det å søke Ham til det mest fremtredende i våre liv, og han vil ta vare på så mange ting vi tror vi må ta vare på…

Innledning
Mange mennesker vet Om Guds Rike, men svært få vet hvordan de skal få tilgang Til Guds Rike. Jesus sier I Johannes 3:3-5 uten at dere blir født på ny, kan Dere ikke se Guds Rike, og uten at Dere blir født av vann og ånd, kan dere ikke komme Inn i Guds Rike.

la oss diskutere noen tilgangspunkter inn I Guds Rike
1. Du må bli født på ny
2. Du må døpes i vann (begravelse av den gamle naturen)
3. Du må bli fylt Med Guds Ånd (oppstandelse: ny natur)

Migrere til nye stillinger
For å migrere til den nye posisjonen i ånden må det være et massivt ubehag med den gamle posisjonen. Fariseerens stilling er å snakke om det, men ikke gå inn for å hindre andre mennesker i å komme inn.
den viktigste grunnen til at folk ikke får Tilgang Til Guds Rike er stolthet. Gud står de stolte imot, men gir nåde til de ydmyke. Omvendelse er nøkkelen til å bryte ned all stolthet. Det greske ordet for omvendelse er ‘metanoia’, og det betyr å endre din måte å tenke på.

Lær saktmodighet og ydmykhet
4. Du må lære saktmodighet og ydmykhet
Inntil Døperen Johannes ‘ Tid tok voldelige menn Riket med makt, men Da Jesus dukket opp på scenen introduserte Han en helt ny åndelig frekvens der Det Er Faderens gode glede å gi Deg Riket! De saktmodige og ydmyke finner hvile i Riket og deres åk er lett – du trenger ikke å kjempe deg inn eller prøve å kjempe deg inn.

Søk Først Riket
5. Du må søke Guds Rike og hans rettferdighet
for å finne Riket må du vite hva du leter etter. Du må vite hvordan noe ser ut før du kan finne det. Romerne 14: 17 definerer Riket: Det er ikke i mat og drikke (Alle Jødiske lover om mat og drikke), men det er rettferdighet, fred og glede i Den Hellige Ånd.

det finnes to typer rettferdighet: rettferdigheten som avhenger av egeninnsats og gode gjerninger (som er som en gammel skitten klut I Guds øyne) og rettferdigheten som er ved tro På jesu kristi fullbrakte verk. Gud gjorde ham som ikke visste av synd, til synd for oss, for at Vi skulle bli guds rettferdighet i Kristus Jesus (II Corinthians 5:21). Rettferdighet er en gave som du mottar ved tro (II Corinthians 5: 17). Når du blir født på ny av vann og ånd, mottar du gaven av å være rett Med Gud ved tro På Jesus Kristus, og deretter blir rettferdighet ditt etternavn. Jesus Kristus, den rettferdige, kaller Deg Ved ditt navn: Johannes, Den rettferdige, Sally, den rettferdige!8829 Jesus sa: søk Først Guds Rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg. Vi har en tendens til å se etter ting i Stedet For Riket.

Rikets fred overgår din forståelse når Du nekter å være engstelig, men i stedet gjør dine forespørsler kjent For Gud i bønn og påkallelse (vennligst Pappa!) med takksigelse, og Da guds fred vil holde ditt hjerte og sinn I Kristus Jesus (Filipperne 4:6).

Rikets Glede er ikke bare en lykkelig følelse hele tiden, Det er en dyp glede at Gud aldri vil forlate eller svikte deg, og At Han alltid er en nærværende hjelp i nødens stund. Romerne 15: 13 sier nå Må Håpets Gud fylle deg vil all glede og fred i å tro. Så Rikets glede er glede i det du tror, ikke bare glede når du mottar det!

Rikets verdier er permanente: du kan være permanent rett Med Gud, ha permanent fred og glede til tross for dine omstendigheter eller til tross for hva folk sier om Deg eller gjør med Deg.

Jesus sa Også At Riket er inne i dere, Og Hans Rike er ikke av denne verden. Han lærte sine disipler å be, La Ditt Rike komme, la din vilje skje på jorden som i himmelen. Så sendte han dem ut for å forkynne, omvende Seg for Guds Rike er til stede! Nå kan Vi få Tilgang Til Riket og gjøre hans vilje fordi hans vilje ikke lenger er et mysterium: det har tydelig blitt åpenbart I Hans Ord (Bibelen).

den nøyaktige Kirken
den nye åndelige posisjonen til den nøyaktige kirken forbauset de gamle paradigmene og gjør dem foreldet. Ved hver inngang til en ny åndelig stilling er en krenkelsens klippe: du faller enten på klippen eller klippen knuser deg! De fleste blir først fornærmet i deres sinn før deres ånder mottar De Gode Nyhetene om den nye åndelige posisjonen som blir tilgjengelig.

vi trenger saktmodighet (læreevne og underkastelse) for å motta reformatorisk undervisning og ydmykhet for å adlyde den. Jesus ydmyket Seg og ble lydig til døden – Derfor opphøyet Gud ham høyt og ga Ham et navn som er over alle andre navn, slik at hvert kne skulle bøye seg og hver tunge bekjenne At Jesus Er Herre (Filipperne 2: 5-9). Lydighet er nøkkelen til ydmykhet.

En nøyaktig kirke kan invadere ethvert territorium og skape guddommelige forbindelser, kartlegge guds hensikter og styre i det åndelige område som gir gjennombrudd for troende.

David tok av seg sin kongelige kappe og danset for herrens Åsyn. Hans kone Mikal foraktet ham, men hun forble barnløs fra den dagen og utover. Vi kler oss noen ganger for smart for kirken i stedet for å være komfortable, slik at Vi kan danse for Herren, kaste oss ned på bakken eller knele og be!

Andre inngangspunkter til Rikets posisjoner er trofasthet, offer, sann tilbedelse, høy ros og full tillit Til Herren.

Gud ser etter menigheter som vil migrere inn i de nye åndelige posisjonene av nøyaktighet for å få tilgang Til Guds Rike slik At De Tingene Jesus døde for blir en realitet i våre liv og ikke forbli teori.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.