januar 7, 2022

Hvor ofte går praktiserende Katolikker vanligvis til bekjennelse per år? – Quora

når de har også. Man trenger bare å gå til bekjennelse når man har begått en alvorlig eller dødelig synd. Å bryte et av budene, for eksempel. Seksuelle synder trolig føre listen, pre-ekteskapelig, utroskap, sodomi, etc. En av disse er en enveis billett Til Helvete med mindre løst i skriftestolen««.

kjøringen av møllens veniale synder, de vanlige dårlige tingene vi gjør mot andre mennesker, løses ved Messe når Vi sier den innledende bekjennelsen om å ha begått synder i tanke, ord og gjerning, Og Presten gir oss absolusjon. En dødelig synd må bekjennes. En helgen, for eksempel, ville sannsynligvis aldri måtte gå til bekjennelse, men sannsynligvis gjorde hver uke. Motta Nattverd løser også små synder.

Kirken sier At Vi skal gå en gang i året for dødelige synder, de foreslår en månedlig bekjennelse for de ulike avlatene som er knyttet til den etter andre gjerninger. Google avlat eller slå det opp På Den Katolske Biskoper nettsiden.

jeg har lest at bekjennelsen var Luthers påheng. Han ville tilbringe timer i det fordi han var omhyggelig og trodde alt var en synd. Protestantismen steg fordi Luther var på utkikk etter en enkel vei til Himmelen, Henry 8th ønsket en skilsmisse Og Calvin trodde Gud pre-planlagt vår endelige slutt. Ingen av dem, fra mitt synspunkt, oppfyller Hva Gud ville at Vi skulle gjøre og være, kjærlig og barmhjertig mot en og alle. Tro alene er ikke Hva Jesus eller Paulus lærte.

jeg har ofte lurt på om de 3 store gutta som startet De Store Protestantiske kirkene, til Og med er i Himmelen. De ble ekskommunicert og brøt alle Slags Katolske Kirkeregler som i hovedsak var dødelige synder. Kanskje gud satte dem i skjærsilden i lang tid, kan vi håpe???

Har Du lagt merke Til at Moderne Kristne kirker følger den grunnleggende ordningen Som Luther la ned. Troen alene og Skriften alene. De store kirkene, Presby, Methodist, Anglikan/Methodist oppløses mens hver by har En stor ikke-tverrkirkelig organisasjon Med Tusenvis av medlemmer som betaler store penger for å lytte til noen andre fortelle dem hva de kan lese for seg selv.

Katolisismen og Ortodokse kirke er bygget rundt Eukaristien. Den hendelsen hvor Vi tilbyr Kristus Korsfestet ved hver Messe Til Faderen gjennom Den Hellige Ånd. Dette er Hva Luther, et al, kastet bort. Akkurat Som Jødene ofret dyr i Templet Katolikker gjør en lignende gjerning I Nattverden.

hva hindrer Deg I å bli Katolikk???

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.