januar 23, 2022

Doctor Who Anmeldelser-The Vampires Of Venice (Spoilers)

Tidligere Anmeldelser

Det er noe litt fishy i Det 16. århundre Venezia…

Få monstre har grepet vår fantasi som Vampyrer. Legends of creatures drinking blood går tilbake tusenvis av År, og I Det Attende Og Nittende Århundre ble de en funksjon av populærkulturen som kulminerte i utgivelsen av det som sannsynligvis er den endelige vampyrromanen, Bram Stoker ‘ S Dracula i 1897. Tilbake på slutten av 1970 – tallet var det en økning i interessen for vampyrfiksjon utløst delvis av Suksessen Til Anne Rice ‘ S Vampire Chronicles. Disse presenterte Vampyrer som tragiske anti-helter, forbannet med udødelighet og uimotståelig for kvinner, en trend fortsatte i det nåværende århundre Med Twilight.

Doctor Who var ikke immun Mot Vampyrens mani, Med State Of Decay som forteller oss at Tidsherrene hadde utkjempet en galakse-omfattende krig mot De Store Vampyrene, bare beseiret dem ved hjelp av deres «Bue Skip». Forbannelsen Til Fenric, ga oss en variasjon på temaet Med Haemovores, og selv den nye serien hadde en stab på vampires med Plasmavore Florence (og hennes lille halm) I Smith and Jones.

State Of Decay har kastet en veldig stor skygge over fandom, en langt større enn kvaliteten på serien ville rettferdiggjøre (etter min mening er det ikke mer enn ganske bra), jeg tror dette er utelukkende på Grunn av Vampyrene. Disse vises i bøker, Blood Harvest og Goth Opera for å nevne bare to, og I Store Finish hørlig Som Project: Twilight Og Zagreus, og det er rimelig å si At Doctor Who-fans, som resten av verden, elsker Vampyrer. Og det er mitt første problem med Vampyrene I Venezia, hvorfor brukte De Ikke Doctor Who-Vampyrer? Ja, det ville ha krevd litt dialog der Legen forklarte at han hadde møtt dem før, men gjett hva, det er stabler av utstilling som forklarer Tilstedeværelsen Av Saturnyns i Det 16. Århundre Venezia. Jeg tror Steven Moffat savnet et triks fordi Time Lords gamle fiende tilbake gjennom sprekken i universet ville ha vært mye mer interessant enn noen fisk folk snu opp på Jorden for å finne kjærester.

Vampyrene I Venezia ser ankomsten av En ny følgesvenn, Rory Williams, Som Er Amys forlovedeé. Legen tar på seg å fikse Amy og Rory forhold ved å delta Rory hjort do og sprengning ut en gigantisk kake i stedet for den forventede stripper. Det er noen veldig morsomme øyeblikk Som Legen prøver å forklare hva han gjør – «Det er en lettelse, jeg trodde jeg ville briste ut av feil kake igjen!»han sier, før han forteller Rory at Amy prøvde å kysse ham,» Fortell deg hva, du er en heldig mann, hun er en flott kysser.»Men disse øyeblikkene illustrerer et annet av problemene Med Vampyrene I Venezia fordi den ikke helt vet hva slags historie Den vil fortelle.

Doktoren tar Med Rory Og Amy på en romantisk date til Renessansens Venezia, og der møter De En Pestinspektør. Som Doctor Who ble en etablert show, noen gjesteskuespillere som dukket opp i serien ga det som ble kjent som ‘Doctor Who acting’, så heller enn å opptre på den måten den delen diktert, de ga resultatene av en skuespiller vises I Doctor Who. Dette er ganske som noen i en pantomime som gir samme ytelse uavhengig av det enkelte spill (Å nei, de gjorde det ikke, å ja, de gjorde det!).

Pestinspektøren, Spilt Av Michael Percival, er et perfekt eksempel på ‘Doctor Who acting’; han er helt forferdelig, men han er ikke hjulpet av linjene han har gitt. Hans åpningsord er » whoa, whoa, whoa, whoa, whoa.»Etter At Doktoren viser ham sin psykiske papir, er Han pålagt å tro At Doktoren og hans følgesvenner er dignitarier, så Doktoren blir adressert Som «Din Hellighet» og Amy er «Viscountess». Scenen prøver veldig hardt å være morsom, så vi føler at vi ser på en komedie, men Samtidig Snakker Inspektøren om effekten av pesten utenfor Venezia, » Gatene er stablet høyt med kropper.»Han sier på et tidspunkt .

Doktoren møter Da En Venetiansk Gondolier Kalt Guido, hvis datter har blitt tatt inn i en mystisk skole. Guido gjør det klart at noe dårlig skjer, » Noe magisk, noe ondt. Min egen datter kjente meg ikke igjen.»Men igjen, dette passer ikke med komisk tone .

Kvinnelige Vampyrer har vært en stift av sjangeren siden Minst Dracula, og er en funksjon av Mange Av Hammer Horror-filmene (se Vampire Circus for en film med Flere Doctor Who-lenker), så vi vet nøyaktig hva som har skjedd Med Guidos datter. Doktoren forsøker å bryte seg inn på skolen, men blir drevet bort av En Gruppe Vampyrjenter, og Det er en strålende scene hvor Doktoren beundrer seg selv i et speil, uvitende om At Vampyrene står rett bak Ham. Etter dette mislykkes, Amy går undercover i skolen i stedet.

hvis det var en ting de kvinnelige følgesvennene i den klassiske serien hadde til felles, var det evnen til å skrike; fra Den permanent livredde Susan, gjennom «old leatherlungs» Victoria, Til Melanie Bush skrik i samme nøkkel som stikket I Terror Av Vervoids, hvis det var et monster de ville skrike på det. Jeg aksepterer at det å ha en følgesvenn som gråter ut i sin egen skygge er en dårlig ting, men problemet i mye moderne drama er at en naturlig fryktreaksjon har blitt erstattet av klok-cracking og banter («jeg er mot banter»). Så, Når Amy er fanget Av Rosanna Calvierri, leder av fisk vampyrer, hun svarer på spørsmålet, » hva gjør du i skolen min ?»med» jeg er Fra Ofsted». transformere et øyeblikk som burde være veldig skummelt til noe latterlig.

Som vi er på temaet latterlig, bør vi nevne grunnen Til At Saturnyns er på Jorden. De flyktet fra» Stillheten » gjennom sprekkene i universet, så langt så historiebue, men da oppdager Vi At Signora Calvierri er mor til 10.000 fiskefolk (alle menn) som bor i Kanalene I Venezia. Hun rekrutterer unge damer til skolen slik at hun kan gjøre dem til fiskefolk og gifte dem bort til barna sine. I øyeblikket har hun ca åtte bruder, så hvor lang tid det kommer til å ta henne å koble av alle hennes sønner?

turen til Venezia er ment å være en romantisk tur For Rory og Amy, Men Dessverre Amy har blitt skrevet som En Doctor Who følgesvenn, snarere enn en ekte person. Rory er fullt klar over hennes forsøk på utroskap Med Legen, men i stedet for å vise noen anger hun tilbringer mye av sin tid å sette henne forlovedeé ned. Først synsk papir avslører At Rory Er Amys evnukk, så når hun kommer opp med en plan for å melde Seg På Calvierri skolen, hun antyder at det ville være rart å ha Doctor masquerade som hennes bror, og at han skulle late som å være hennes forlovedeé. Når planen endres Og Rory eskorte Amy til skolen, hun sier «Yeah, Du kan være min bror.»Rory kommer tilbake i Amys gode bøker når Han kjemper Signora Calvierri sønn i en duell, Selv Om Amy redder Ham ved å bruke et speil for å fokusere sollys på Vampyr fisk.

Det er noen gode biter i Vampyrene I Venezia; Selv Om Trogir I Kroatia ikke ser mye Ut Som Venezia, har Den følelsen av antikken og vannveiene. Det er mange statister kledd i perioden kostyme og spesiell omtale må gå til de ukjente skuespillerne-kyllinger som vises i nesten hver scene. Kanskje de burde ha kalt Dette ‘Kyllingene I Venezia’.

Muligens kommer mitt favorittøyeblikk i ansiktet mellom Legen og Signora Calvierri. På et tidspunkt da truet Av Vampyrjentene, Sier Legen «Fortell meg hele planen» før han sier wistfully «En dag som vil fungere», men la oss være ærlige, konfrontasjonen med Hovedskurken er vanligvis det punktet hvor den dårlige planen blir avslørt. Toby Whithouse bruker en smart enhet for å gjøre møtet Mellom Legen Og Signora Calvierri mer enn bare utstilling, Som Legen sier «jeg skal gjøre deg en avtale. Et svar på et svar.»Dette gjør at tegnene kan bruke sin intelligens for å få overhånden, En Duell Doktoren klart vinner. «Dette slutter i dag. Jeg vil rive Ned Huset Til Calvierri, stein for stein» Legen forteller henne som hans avskjed skutt.

Signora Calvierri reagerer På Legens trussel på den måten at enhver skurk i en episode som trenger en dramatisk slutt ville oppføre seg, glemmer hun at hun er en velstående, mektig kvinne med væpnede vakter som kunne få Doktoren arrestert, fengslet og henrettet, og i stedet setter sin onde plan i full effekt, «Hun kommer til å synke Venezia». Det som er frustrerende er At Calvierri har potensial til å være en god Doctor Who skurk, Helen McCrory er en fabelaktig skuespillerinne, men hun har gitt svært lite å gjøre annet enn å gå rundt i periodedrakt, og til og med forvandle seg til en fisk.

Jeg tror På et grunnleggende nivå Toby Whithouse har ingen følelse for tegnene han har opprettet, dette kan ses med Gondolier Guido. Guido datter har blitt tatt Til Calvierri skolen og drept av Signora Calvierri etter å hjelpe Amy å flykte. Guido aldri finner ut om dødsfallet til sin datter, Legen er klar over dette, men i det øyeblikket hvor han skal fortelle Guido om hans tap, Whithouse er for opptatt med å gi oss en ‘komedie’ scene. Etter At Vampyrjentene angriper Guidos hus, bruker Han krutt han har beleilig lagret for å blåse seg selv og Vampyrene til kingdom come. Hvordan Reagerer Legen, Amy og Rory på dette? Vel, Det er som Om Guido har falt gjennom sprekken i universet fordi Legen gjør en vits om å bli skylden når følgesvenner blir «knust eller blåst opp.»

Signorra Calvierri setter sin plan i kraft ved å gjøre det regn … mye, og dette fører til en annen av de dramatiske øyeblikkene Hvor Legen klatrer en høy struktur. Det var ikke spennende i Idiotens Lantern eller Evolusjon Av Daleks, og det er mindre så her Som Doktoren bruker en strømkabel til å klatre opp på utsiden av et tårn mot en svært urealistisk CGI-bakgrunn. Men for å være rettferdig handler det om oppløsningsnivået Som Vampyrene i Venezia fortjener.

The Vampires Of Venice er en enorm bortkastet mulighet, og det er litt av en bekymring for at de to episodene som Ikke er skrevet Av Steven Moffat, begge har vist seg å være blindgjengere. Ser dette igjen, det ser Toby Whithouse trodde at de eneste tingene som kreves for å gjøre en god historie var ‘ Vampyrer I Venezia. Dessverre så det ikke ut til at han visste hvilken type historie han ville fortelle, og glemte å inkludere noen karakterisering, og resultatet er et kjedelig rot. (4/10)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.