februar 14, 2022

De 5 Merkene Til En Stor Kristen Leder

gjennom årene har Jeg hatt det privilegium å kjenne, jobbe med og tjene under noen store Kristne ledere. Disse lederne var ikke alltid den prangende, men de hadde alle en viss gravitas som alle kunne fornemme.

det var denne umiskjennelige auraen som trakk meg inn og fikk meg til å reflektere og dissekere akkurat hva som gjorde disse spesielle lederne så særegne og effektive. Etter år med å se, lytte og reflektere tror jeg at jeg har redusert sin storhet ned til en håndfull svært spesifikke egenskaper.

christopher-sardegna-157

christopher-sardegna-157

Her er, hva jeg mener å være, de 5 merkene av en stor Kristen leder.

1. Gode ledere leder.

Implisitt i ordet «leder» er ideen om å bevege seg med hensikt mot et klart og overbevisende mål og inspirere andre til å bevege seg med deg. En leder har et oppdrag å oppnå og samler andre til å jobbe med ham / henne for å oppnå det.

Det er ikke noe bedre eksempel på Dette i gammel historie Enn Jesus. Hvordan kunne en beskjeden snekker ut av ingensteds føre en håndfull oversett, undervurdert blå krage tilhengere til å «gjøre disipler av alle nasjoner»? Svar: Lederskap!

Jesus inspirerte disiplene og fikk dem til å oppnå et klart mål. Før han steg opp til himmelen, minnet han dem om hva dette oppdraget var («dere skal være mine vitner»), hvor dette oppdraget ville bli utført (over gaten, over sporene og over hele verden) og hvordan dette oppdraget effektivt ville bli fullført («dere vil motta kraft etter at Den Hellige Ånd kommer over dere…» Apostlenes Gjerninger 1:8.)

testen på en leders effektivitet er hva som skjer med hans etterfølgere når den lederen er borte. Det utrolige Med Jesu evne til å lede er at hans etterfølgere fortsatt utfører sin misjon 2,000 år senere!

Jesus var en leder som ledet. Og hvis du tenker på det, er han fortsatt ledende, men nå fra himmelen. I Matteus 16: 18 sa Jesus Til Peter: «jeg vil bygge min kirke.»Den ultimate lederen i menneskehetens historie leder fortsatt ansvaret fra Faderens høyre hånd.

I min levetid på å studere levende legend ledere jeg kan ikke unngå å tenke på tidligere Senator Bill Armstrong. Etter å ha tjenestegjort i Senatet ble han til Slutt President I Colorado Christian University (min alma mater.) Da han tok over roret PÅ CCU, hadde det falt på mørke tider teologisk. Skolen som jeg elsket skled mot en veldig squishy, doktrinært liberale synspunkt.

men alt dette endret seg da President Armstrong overtok. Han var en leder som ledet. Han snakket ikke bare om det. Han eksemplifiserte det.

innen noen få korte år rykket han rattet riktig og fikk skolen Tilbake På Banen Bibelsk. Ikke bare det, han satte jesu misjon i sentrum av skolen. Han lanserte» Evangeliseringsåret » PÅ CCU og sørget for at både elever og lærere var fullt rustet til å dele sin tro.

han snudde skipet på en kraftig og spektakulær måte.Colorado Christian University er skolen det er i dag på Grunn Av Det store lederskapet Til President Bill Armstrong.

i de siste årene før han gikk for Å være Med Herren, møtte jeg ham så mye jeg kunne for å lære av hans lederegenskaper. Jeg har kjent flere gode ledere i løpet av min levetid, Men Bill Armstrong var en god leder…fordi Han ledet CCU til å følge Jesus!

Store ledere leder.

2. Gode ledere modell.

I Lukas 6:40 Jesus sa: «studenten er ikke over læreren, men alle som er fullt opplært, vil være som sin lærer.»

Store ledere lever ut det De søker å lære sine tilhengere. De deler ikke ut brosjyrer til steder de aldri har vært.

dette gjelder spesielt for å få tenåringer til å evangelisere. Ungdomslederne må modellere det først. Som jeg ofte fortelle ungdomsledere, hvis tenåringer ikke er aktivt dele sin tro du trenger et speil og ikke en bullhorn.

En Av Mine beste venner på planeten Er Dave Gibson. Han er misjonspastor Ved Grace Church I Eden Prairie, Minnesota. Men han er mer enn en misjonspastor, han er en legendarisk leder av misjonsbevegelsen over hele landet og rundt om i verden. Han har stor fordel med de beste oppdragene og kirkeplantingsorganisasjonene. Han har mer innflytelse på disse arenaene enn noen andre jeg vet om.

Men Hva gjør Dave Gibson en stor leder er at han lever ut sin overbevisning. Uansett hvor han er deler Han Evangeliet til hvem han tilfeldigvis snakker med. Enten du går med ham inn i en restaurant eller på et fly eller inn i et treningsstudio kan Du være sikker På At Evangeliet vil bli delt. En av grunnene til at han har så stor innflytelse i misjonsverdenen, er fordi han er et vandrende, snakkende eksempel på hva det betyr å være misjonær uansett hvor du er i verden.

hvis du ønsker å være en god leder deretter leve ut din preken disposisjon. Og leve det ut med autentisitet og ydmykhet. Når du gjør andre vil legge merke til og følge din ledelse..

3. Gode ledere ber.

» Men Jesus trakk seg ofte tilbake til ensomme steder og ba.»Luke 5″:16

Jesus unnslapp alltid anledninger til å be. Han sto tidlig opp og gikk ut for å be. Han klatrer opp et fjell og ber. Han går inn i en hage og ber. Det var i disse tider av bønn hvor han fikk sine marsjordre Fra Faderen.

Jesus forsto at For å være en stor leder måtte du først være en stor tilhenger. Jesus fulgte Faderens ledelse. I Johannes 5: 19 Gir Jesus oss sin hemmelighet til stor ledelse, » Sannelig sier jeg dere: Sønnen kan ikke gjøre noe av seg selv; han kan bare gjøre det han ser Sin Far gjøre, for det Faderen gjør, Gjør Også Sønnen.»

Jesus brukte sine bønnetider til å se og fornemme Hva Faderen gjorde…og deretter følge hans ledelse. Vi må også ta oss tid til å flykte og be. Enten det er å gå på bønnevandring med Faderen eller finne den rolige plassen i husene våre, må vi ta oss tid til å be!

de største Kristne lederne jeg kjenner er de største bønnekrigerne. De starter sine dager i bønn, de sprinkler bønn gjennom sine dager, og når de legger hodet på putene sine om natten, kommuniserer De ofte Med Gud i bønn.

disse lederne forstår At Den ultimate lederen Er Gud, og uten at han leder Dem, er deres lederinnsats forgjeves. Bønn er deres rørledning for guddommelig visdom, kraft og mot.

Som E. M. Bounds en gang sa: «hva kirken trenger i dag er ikke maskiner eller bedre, ikke nye organisasjoner eller flere og nye metoder, men menn som Den Hellige Ånd kan bruke-menn mektige i bønn. Den Hellige Ånd flyter ikke gjennom metoder, men gjennom bønnens menn.»Og jeg kan legge til, gjennom bønnens kvinner.

4. Gode ledere lærer.

Store ledere er gode elever. De leser. De lytter. De reflekterer.

og å være en elev krever et visst nivå av ydmykhet. De som tror de vet alt, lærer ingenting.

jeg har hørt det sagt at I begynnelsen Av Første Verdenskrig Ble De Amerikanske soldatene spottet som blant de verste, men ved krigens slutt ble de ansett som de beste. Grunnen? De lærte som de gikk! Det er derfor en av deres mottoer Er «Improvisere, tilpasse og overvinne!»

det som var sant I Første Verdenskrig er sant i dag. I sin utmerkede bok Team Of Teams tidligere General Stanley McChrystal legger ut hvordan DE AMERIKANSKE styrkene måtte helt re-konstruere sin kampstrategi for å slå Al Queda. Og det var akkurat det de gjorde. I stedet for en hierarkisk kampstyrke (med alt medfølgende byråkrati) ble de et lag av lag som kjempet som tett forbundne nettverk av krigere. De lærte av sine fiender og slo dem i sitt eget spill.

Også vi må lære, omstrukturere Og vokse til å slå våre sjelers fiende (1 Peter 5: 8) og lede andre til seier!

5. Store ledere elsker.

Jeg kan ikke unngå Å tenke På Debbie Bresina. Hun har jobbet i departementet For Dare 2 Share i 23 + år. For tre år siden ble Hun President I Dare 2 Share (jeg var President før da.) Siden hennes installasjon som President har jeg sett henne lede på en dyp og kraftig måte. Og en av nøklene til hennes effektivitet er at hennes lederskap er definert av kjærlighet.

Debbie bryr seg virkelig om våre ansatte og det viser. Hennes kjærlighet til Gud og for Dem flyter gjennom alt hun gjør.

ikke misforstå meg. Hun er ikke en grøtaktig pushover. Jeg vet ikke om noen andre hvis beslutning om effekt og utfall overgår hennes. Folk sitte opp rettere når hun går i et rom fordi hun spør harde spørsmål og forventer harde resultater.

men hun forstår at kjøring mot utfall alene ikke er nok. Du kan ikke » drepe gåsen for å få de gyldne eggene.»I stedet må «gåsen» pleies og brydde seg om.

Debbie elsker de ansatte, ber for dem, lytter til dem, oppmuntrer dem og leder dem. Og vårt team ville kjøre gjennom en vegg for henne på grunn av det!

Kanskje det er derfor Jesus fortalte sine disipler I Matteus 20: 25-27 den gylne nøkkelen til å bli en stor leder. Han sa til Dem: «Dere vet At fyrstene over Hedningene hersker over Dem, og deres overordnede utøver makt over dem. Slik skal det ikke være blant dere. Men den som vil bli stor blant dere, han skal være deres tjener.»

Dette er hva jeg mener er de 5 merkene til en stor Kristen leder. Hva gikk jeg glipp av?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.