januar 10, 2022

5 Nøkler Til Å Utdype Din Intimitet Med Den Hellige Ånd (Jeg Tror På Den Hellige Ånd)

som En god Metodist vokste jeg opp ukentlig og bekreftet at «jeg tror På Den Hellige Ånd», men det betydde ikke at Jeg forsto Ham. Sannferdig forstår jeg ham ikke fullt ut, men her er noen få innsikter som har hjulpet meg med å oppleve Den Hellige Ånd:

Hellig Ånd er en person.

Den Hellige Ånd er ikke en » det.»Da avdøde Steve Jobs refererte til «iPhone», droppet han den bestemte artikkelen. Til Jobs var det bare «iPhone», som om å tilpasse det. Jeg lurer på om vi noen ganger i det språket vi bruker for å snakke Om Den Hellige Ånd, ikke gjør det motsatte og depersonaliserer Ham. Han virker tryggere på den måten, ikke sant? Men Den Hellige Ånd er en person, en som kan bli kjent og kan kjenne oss, så skremmende som den intimiteten kan være.

Bevissthet er alt.

A. W. Tozer skrev en gang: «Det som kommer inn i vårt sinn når Vi tenker På Gud, er det viktigste ved Oss.»Tozer kan være riktig, men jeg lurer på om han ville ha utelatt uttrykket «Om Gud» hvis han skulle ha skrevet setningen i dag. Hva om det viktigste om oss er rett og slett hva som kommer inn i våre sinn når vi tenker? I en tid med så mye mental rot og så mange massedistraksjonsvåpen som kjemper om vår oppmerksomhet, er vårt problem ikke bare at vi tenker feil om Gud, men at vi sjelden tenker På Gud i Det hele tatt. Å gjøre plass i vårt sinn og våre hjerter og våre tidsplaner kan være en invitasjon Til Den Hellige Ånd til å fylle disse mellomrom.

Lydighet er Guds kjærlighetsspråk.

Jeg tror Den Hellige Ånd liker det når jeg ser dum ut. Jeg sier det fordi Han belønner det så sjenerøst. Jeg har stått i noen minutter i ubehagelig stillhet foran min menighet; jeg har hoppet i en sjokkerende kald elv fullt påkledd; jeg har gitt bort gitarer verdt mer enn mine biler, og jeg har startet en kirke mot råd fra en personlighetstest, alt på grunn av en tilskyndelse Fra Den Hellige Ånd. Jeg er ikke alene–Noah bygget en ark før regnet var en » ting.»Abraham flyttet fra sitt hjemland før flytting var en ting. Moses kastet en stav på jorden For Farao, og ikke for å spille hente. Når Vi adlyder, stoler Vi Mer På Den Hellige Ånd enn på våre egne tilbøyeligheter. Han liker det. De gangene jeg bevisst har opplevd Den Hellige Ånd mest har vært i tider med størst lydighet og overgivelse.

Ære er attraktiv.

hvis du vil at noen skal like deg, er det normalt ganske enkelt. Ære dem. Snakk godt om dem. La dine handlinger kommunisere at du er viktig for dem. I tilbedelse, når Vi retter Vår oppmerksomhet På Gud, lytter Til Den Hellige Ånd, synger majestetiske ord om Hans mange egenskaper, forteller Ham hvor mye vi liker Ham, Synes Han å bli tiltrukket av det. Ære og takknemlighet forbereder veien for Oss til å oppleve Mer Av Gud, enten ved å uttrykke våre tanker og følelser om Gud, eller ved å tilpasse dem.

målet Er Gud.

Ja, Den Hellige Ånd virker på mystiske måter. Nei, vi vet ikke alltid hva Han skal gjøre Eller si eller når, men det er en enkel og forutsigbar formel for å oppleve Mer Av Gud. Ok, her Er Det-Søk Ham— Han ønsker å bli funnet. Den Hellige Ånd kan virke på uventede måter, Men han åpenbarer seg sjelden for intetanende mennesker. Studer store utbrudd og vekkelser, og du vil oppdage at ingen av dem skjedde ved et uhell. Spør apostlene, Moravians eller 24-7 Bønnebevegelsen, og de vil sannsynligvis bekrefte at vi har en tendens Til å snuble Over Gud oftere når Vi leter Etter Ham enn når vi ikke er. Å leve liv der vi fordyper Oss i å lytte til bønn, søker Gud Gjennom Skriften, lytter til ham i bøker vi leser og i samtaler med andre-søker Gud både gjennom åndelige disipliner og i hverdagen—vil sikkert føre Til at vi finner Ham. Oswald Chambers ga et godt eksempel da han sa: «mitt mål Er Gud Selv, for enhver pris, på hvilken som helst vei.»

Så hva er målet ditt? På slutten av dagen er det kanskje ikke lett å oppleve Den Hellige Ånd, men det er enkelt—søk Ham, finn Ham; ikke søk Ham, vel . . . du får ideen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.