desember 20, 2021

10 Kritiske Nøkler For Å Være En Velsignelse for Din Kirke!

Etter å ha tjent Som Evangelist i 20 år I India, for et år siden gud bestilt meg til pastor en kirke I Canada. Å si Hva Gud har gjort er en velsignelse er en underdrivelse. For en stund lurte Jeg på Hvorfor Gud ikke tillot meg å Være En Pastor tidligere. Jeg har innsett at jeg ikke var klar.

denne reisen er ikke uten utfordringer og kommer for det meste til selve kostnaden for min død. Død, nesten daglig er hyrdens kopp. Når Jeg lærer å elske sauene slik Kristus elsker, blir Jeg forbløffet over Hvor ubetinget Guds kjærlighet til Oss er.

blessing-to-your-church

det finnes alle slags sauer i Kristi Legeme. Såret, vondt, ledende, kjærlig, fredsskapende; listen er endeløs. Fra mine ti måneder for Å være En Pastor, her er toppen 10 måter som du kan være en velsignelse for din kirke.

1. Ditt Nærvær Er En Velsignelse

som medlem av kirken er det ingenting som slår ditt nærvær. Gjør en innsats for å nå kirken tidlig og ikke rush ut rett etter tjenesten. Tilstedeværelsen av sauene er en sak av stor bekymring, og plikt hyrde. Ikke gjør forsvinningsnummeret og gå frem og tilbake, hoppe kirke til kirke. Overlat jobben til satan. HERREN sa Til Satan: «Hvor er Du kommet fra? Satan svarte HERREN Og sa: «Fra å gå omkring på jorden og fra å gå opp og ned på den.»»Job1:7)

for å kunne se frukt, må roten din gå dypt inn i bakken. «Og de som er blitt igjen av Judas hus, skal igjen slå rot nedover og bære frukt oppover.»Isa 37»:31 Planter som stadig flyttes, stopper røttene fra å gå dypt. Har du båret frukt der Gud har plantet Deg?

før du blir en internasjonal velsignelse, be Herren om å gjøre deg til en lokal velsignelse for ditt folk.

2. Bønn Brensel Din Oppgave

Bønn Brensel Din Oppgave.

Be for din kirke.

Se Romerne 15: 30 (uthevelse tilføyd) «jeg appellerer til dere, brødre, ved Vår Herre Jesus Kristus og Ved åndens kjærlighet, om å strebe sammen med meg i deres bønner Til Gud på mine vegne» vi ber ikke nok fordi vi ikke elsker nok. Fordi når Vi elsker Ved Ånden, fører det oss til å streve sammen i bønn.

Å Be for din kirke øker din kjærlighet til Kristi Legeme og din hengivenhet til Den. Bønn avslører din forpliktelse til din lokale kirke, og du kan ikke være en velsignelse til noe du ikke er forpliktet til. Det du ber for, elsker du og blir en velsignelse til.

3. Økonomi Gir Oppdraget

Gud trenger ikke pengene dine.

vi gir fordi Gud ga oss først.

av mange ting, annet enn demoner fra helvete som hindrer et oppdrag, kan et departement ligge bak for mangel på økonomisk støtte. Selvfølgelig Har Gud sine måter å gi, Men den siste grunnen til at kirken din sliter med å utvide Rikets arbeid, bør være din mangel på å gi. I forsøk på å utrydde verdens fattigdom, ikke glem å først styrke Din Kirke til å skinne lysere. Når Kirken vokser, vil samfunnet ditt også bli påvirket.

røv Ikke Tiendenes Gud. Gjør mer enn 10% i din gi. La generøsitet styre ditt hjerte. Hvor din skatt er, der er ditt hjerte også. Hvor bedre å ha ditt hjerte enn I guds hus. Når Du ærer Gud med det som går Til Ham, setter Du Gud På Prøve. Dette kan Du være sikker på, Han er ingen skyldner til mannen.

Se flere videoer om dette emnet her.

4. Sladder Sår Ugress

Ugress dreper frøet. Gud vil plukke ugresset ut, det er bare et spørsmål om tid. Men vær ikke grunnen til at frøene er skadet. Tenk deg sladder var om noen du elsker, vil du ikke forsvare den personen? Gjør det samme for de andre i Kristi Legeme.

Forsvar de forsvarsløse slik Kristus ville forsvare dere!

du bare sladder om de som du ikke virkelig bryr deg om. På en eller annen måte ser vi det beste i det verste av dem vi elsker. Så hvis vi blir tatt i å sladre, avslører det bare hjertets syndighet og egoisme ved ikke å elske de brødrene vi ser.

Root ut sjalusi fra ditt hjerte. Neste gang en troende i kirken sladder om noen, spør dem raskt om personen de snakker om, vet at de deler dette med deg. Det bør føre til noen alarm for dem å trekke seg unna. Hvis de oppriktig ønsker fred, ville de ta det direkte til den personen de synes å bekymre seg så mye om. Dette krever dristighet, men vær den forandringen du ønsker å se.

5. Groupism Isolerer Din Hensikt

Gjentatte Ganger, Tiny og jeg bekjenner og praktiserer, vi er pastorer For alle og vi elsker alle. Men det er normalt og menneskelig å bygge grupper og klikk i et fellesskap.

Grupper i kirken er store inntil de føler at de er bedre enn andre.

Uansett din erfaring, hvor lenge du har vært i kirken eller salvelsen, husk At Gud er den som salver nobodys som hans ministre og løfter den fattige mannen til å være en konge. Sannelig, gud gjør det over natten, særlig for å gjøre de vise og de hovmodige til skamme. Ikke la den arrogante personen være deg.

Her er hva du kan gjøre for å utrydde groupisme i kirken din. Ta innsats for å bygge bro hull i kirken. Gled deg når andre blir forfremmet. Inkluder unlovable i feiringen. Nå ut oppriktig til de som virker uhøflig uten å forvente noe i retur. Hvor lenge kan du spørre? Nei, ikke før De forandrer seg, men gjør Det til Kristus kommer tilbake.

Her er en lydpodcast på, «Håndtering Av Groupisms i Kirken»

6. Ikke Vær Gift Med Din Posisjon

Vær en god forvalter av ansvaret gitt til deg. Men bare fordi jeg vil synge, spille eller lede, betyr det ikke at jeg burde. Det handler ikke om vårt talent eller gifting, og derfor er det ikke permanent.

de fleste i kirken er dypt fornærmet når en stilling er tatt fra dem fordi de feilaktig tror at de eier den posisjonen i kirken.

De fleste lovbrudd i kirken kommer fra folks falske tro på at de eier den posisjonen i kirken.

Andy Stanley sier det best, » Lederskap er forvaltning. Det er midlertidig.»Vi må holde våre posisjoner i en åpen hånd-slik At Gud kan gi mer eller ta bort. «Ikke Akkurat Nå», eller en » Ikke Akkurat her.»

7. Du Er Ikke En Forbruker

Du er en tilbeder. «Å tilbe» er «å gi», ikke ha en» gi meg » holdning. Du kommer ikke til kirken for å finne hva du kan få, selv om dessverre det er hvordan vår generasjon har trent til å bli. Det handler ikke om tilbedelse teamet gode resultater og pastor forkynner en god preken. Det handler om at du går inn i huset for å elske Gud, tilbe Gud, elske din åndelige familie og tjene Hverandre ved jesu føtter.

Ta eierskap til din kirke uten å føle at kirken tilhører deg. Rengjør tepper hvis de er skitne, som du ville gjort i ditt eget hus. Ikke pass noen mulighet til å tjene, frivillig og gi.

fordi å gi deg selv uselvisk beveger hjertet til den største Giveren!

8. Vær Studenttjener

Vi har mange rockestjerner i kirken. De elsker oppmerksomhet, berømmelse, ære og forfremmelse. De vet alt. Gud kan ikke bruke dem eller helle inn i dem. Gud leter etter tomme beholdere for å helle ny vin. Hvis ikke, bryter ny vin inn i gammel vinhud bare den. Dette forklarer hvorfor noen i kirken ikke er lærevillige, de gjør opprør, argumenterer og forlater. Deres hoder er fylt av ren erfaring, At Selv Gud ikke kan fylle dem.

ikke glem at bare tjenerne ved bryllupet I Kana kjente kilden til vinen. Alle andre smakte det, men visste ikke hvor de skulle få mer av det. Men de som tjener, har tilgang til mer enn de andre.

Forsvinn før støvet legger seg og gå bort i skjulestedet ditt under den Allmektige guds skygge. Se mer om det her.

9. Vær Ansvarlig

vår generasjon i dag hater ansvarlighet. Vi lever i en verden der lærerne er redde for elevene. Foreldre er forstenet for å korrigere sine egne barn. Presidenter er fornærmet av landets borgere. Ære og respekt utveksles for likhet og stolthet. Dette har stille krøp inn i kirken. Folk glemmer pastorer er ikke ansatte kjøpt av tiende givers som politikere er av skatt givers.

Folk som ikke vil gjøre det, skylder det på «kontrollspørsmål», Men Kirken krever orden som Kristus ville ha det. Deres ledere er utpekt Av Gud, uavhengig av deres feil og korte komme. Hebreerne 13:17 Sier: «Adlyd deres ledere og overgi dere til dem, for de holder vakt over deres sjeler, som de som skal avlegge regnskap. La dem gjøre dette med glede og ikke med sukk, for det ville ikke være til nytte for deg.»Nøkkelen her er å gjøre det med glede og ikke stønne fordi noen ganger kommer det til å bli vanskelig.

10. Be For Dine Ledere

Hedre dine ledere. Stol På Guds kall og salvelse over deres liv for å lede kirken, uavhengig av eventuelle uenigheter du måtte ha hatt. Mange ganger tidsplaner føre dem til å kommunisere mindre, men ledere elsker deg mer enn hva du vet eller tror.

hvis sjåføren blir såret, er kjøretøyet han kjører like i fare. Så er ordningen av fienden, å målrette ledere for å ødelegge kirken. Be mer for dine ledere, hvis de er i god helse, følelsesmessig, åndelig, økonomisk, vil du se effekten av det på din kirke.

mange ganger når fienden ikke kan få lederen selv, vil han prøve å få ham ved å angripe de han bryr seg om. Elsk og vokt familien til dine ledere akkurat som du ville ta vare på lederen selv. Be Herren om å gjøre deg til en velsignelse for dine ledere i kirken.

en pastor har mange demoner å kjempe daglig, måtte du og din familie være en ting mindre han må kjempe.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.