mars 14, 2022

Ble Akkurat Reddet…Hva Nå?

Gratulerer! Du har tatt en livsforvandlende beslutning! Kanskje du spør, » Nå hva? Hvordan starter jeg min reise med Gud?»De fem trinnene som er nevnt nedenfor, vil gi deg veiledning fra Bibelen.
1. Sørg for at du forstår frelsen.
Først Johannes 5: 13 forteller oss: «jeg skriver dette til dere som tror på guds Sønns navn, for at dere skal vite at dere har evig liv.»Gud vil at vi skal forstå frelsen. Gud vil at vi skal ha tillit til å vite sikkert at vi er frelst. Kort sagt, la oss gå over de viktigste punktene i frelsen:
(a) Vi har alle syndet. Vi har alle gjort Ting Som mishager Gud (Romerne 3:23).
(B) på grunn av vår synd fortjener vi å bli straffet med evig adskillelse Fra Gud (Romerne 6:23).
(c) Jesus døde på korset for å betale straffen for våre synder (Romerne 5:8; 2 Kor 5:21). Jesus døde i vårt sted og tok den straffen vi fortjente. Jesu oppstandelse viste At hans død var tilstrekkelig til å betale for våre synder.
(D) Gud gir tilgivelse og frelse til Alle Dem som setter sin tro På Jesus-stoler På hans død som betaling for våre synder (John 3:16; Romerne 5:1; Romerne 8:1).
(e) Den Hellige Ånd kommer til å bo permanent i troens øyeblikk. Han forsikrer oss om evig liv. Han lærer Oss Guds Ord og gir oss kraft til å leve etter det.
det er budskapet om frelse! Hvis Du har satt din tro På Jesus Kristus Som Din Frelser, er du frelst! Alle dine synder er tilgitt, Og Gud lover å aldri forlate deg eller forlate deg (Romerne 8:38-39; Matteus 28:20). Husk at din frelse er sikker I Jesus Kristus (Johannes 10: 28-29). Hvis Du stoler På Jesus alene som Din Frelser, kan Du ha tillit til at Du vil tilbringe evigheten Med Gud i himmelen!
2. Finn en god kirke som lærer Bibelen.
ikke tenk på kirken som en bygning. Kirken er folket. Det er svært viktig at troende i Jesus Kristus fellesskap med hverandre. Dette er et av kirkens primære formål. Nå som Du har satt din tro På Jesus Kristus, oppfordrer vi deg sterkt til å finne En Bibeltroende kirke i ditt område og snakke med pastoren. La ham få vite om din nye tro På Jesus Kristus.
et annet formål med kirken er å undervise I Bibelen. Du kan lære Å bruke Guds instruksjoner i livet ditt. Å forstå Bibelen er nøkkelen til å leve et vellykket Og kraftig Kristenliv. 2 Timoteus 3:16-17 sier: «Hele Skriften er innåndet Av Gud og er nyttig til undervisning, irettesettelse, rettelse og opplæring i rettferdighet, slik At Guds menneske kan være grundig utrustet til all god gjerning.»
et tredje formål med kirken er tilbedelse. Tilbedelse er å takke Gud for Alt Han har gjort! Gud har frelst oss. Gud elsker oss. Gud sørger for oss. Gud leder og leder oss. Hvordan kunne vi ikke takke Ham? Gud er hellig, rettferdig, kjærlig, barmhjertig og full av nåde. Åpenbaringen 4:11 erklærer, » du er verdig, Vår Herre Og Gud, til å motta herlighet og ære og makt, for du skapte alle ting ,og ved din vilje ble de skapt og har sitt vesen.»
3. Sett av tid hver dag til å fokusere På Gud.
Det er veldig viktig for Oss å bruke tid hver dag på Å fokusere På Gud. Noen kaller dette en » stille tid. Andre kaller det «andakter», fordi det er en tid da Vi vie Oss Til Gud. Noen foretrekker å sette av tid om morgenen, mens andre foretrekker kveldene. Det spiller ingen rolle hva du kaller denne gangen eller når du gjør det. Det som betyr noe er at du regelmessig tilbringer tid Med Gud. Hvilke hendelser utgjør vår tid Med Gud?
(A) Bønn. Bønn er bare å snakke Med Gud. Snakk Med Gud om dine bekymringer og problemer. Be Gud om å gi deg visdom og veiledning. Be Gud om å dekke dine behov. Fortell Gud hvor mye du elsker Ham og hvor mye du setter pris på Alt Han gjør for deg. Det er det bønn handler om.
(b) Bibellesning. I tillegg til å bli undervist I Bibelen i kirken, søndagsskolen og / eller Bibelstudier – må Du lese Bibelen selv. Bibelen inneholder alt du trenger å vite for å leve Et Vellykket Kristenliv. Den inneholder guds veiledning for hvordan du kan ta kloke avgjørelser, hvordan du kjenner Guds vilje, hvordan du kan tjene andre, og hvordan du kan vokse åndelig. Bibelen er Guds Ord til oss. Bibelen er i hovedsak Guds bruksanvisning for hvordan vi skal leve våre liv på En måte Som er behagelig For Ham og tilfredsstillende for Oss.
4. Utvikle relasjoner med mennesker som kan hjelpe deg åndelig.
1 Kor 15:33 forteller oss, «ikke bli villedet:’ Dårlig selskap ødelegger god karakter.Bibelen er full av advarsler om hvilken innflytelse «dårlige» mennesker kan ha på oss. Tilbringe tid med dem som deltar i syndige aktiviteter vil føre oss til å bli fristet av disse aktivitetene. Karakteren til de vi er rundt vil «gni av» på oss. Derfor er det så viktig å omgjøre oss med andre mennesker som elsker Herren og er forpliktet Til Ham.
Prøv å finne en venn eller to, kanskje fra din kirke, som kan hjelpe deg og oppmuntre deg (Hebreerne 3:13; 10:24). Be vennene dine om å holde deg ansvarlig med hensyn til din stille tid, dine aktiviteter og din vandring Med Gud. Spør om du kan gjøre det samme for dem. Dette betyr ikke at du må gi opp alle dine venner som ikke kjenner Herren Jesus som Sin Frelser. Fortsett å være deres venn og elske dem. Bare la Dem vite At Jesus har forandret livet ditt, og du kan ikke gjøre alle de samme tingene du pleide å gjøre. Be Gud om å gi deg muligheter til å dele Jesus med dine venner.
5. Bli døpt.
Mange mennesker har en misforståelse av dåpen. Ordet «døpe» betyr å fordype seg i vann. Dåpen er den bibelske måten å offentlig forkynne din nye tro På Kristus og din forpliktelse til å følge Ham. Handlingen av å være nedsenket i vannet illustrerer å bli begravet med Kristus. Handlingen med å komme ut av vannet viser Kristi oppstandelse. Å bli døpt er å identifisere Deg med Jesu død, begravelse og oppstandelse (Romerne 6:3-4).
Dåpen er ikke det som frelser deg. Dåpen vasker ikke bort dine synder. Dåpen er bare et trinn i lydighet, en offentlig proklamasjon av din tro på Kristus alene for frelse. Dåpen er viktig fordi det er et trinn i lydighet-offentlig erklære tro På Kristus og din forpliktelse Til Ham. Hvis du er klar til å bli døpt, bør du snakke med en pastor.

hvis du har spørsmål om beslutningen du har gjort, eller ønsker å dele din beslutning om Å motta Kristus med Oss, kan du sende inn spørsmålet ditt på: http://www.gotquestions.org/Bible-Questions.html, eller du kan sende oss en e-post på: [email protected]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.